Dnia 1 października 2021 r. w naszej szkole obchodziliśmy po raz kolejny święto tych, którzy lubią matematykę, a mianowicie XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Przygotowania rozpoczęliśmy od udekorowania szkoły. Na tablicach pojawiły się piękne gazetki dzięki kreatywności naszych uczennic: Poli, Nikoli i Marysi z klasy 8 d. Schody chociaż na chwilę stały się kolorowe, dzięki kolorowym kartkom z działaniami z tabliczki mnożenia. Tych, które lubimy i tych, które trudniej nam zapamiętać. Uczniowie klas II i III na lekcjach matematyki przypominali sobie tabliczkę mnożenia, ćwiczyli sprawność rachunkową. Wszyscy uczniowie mogli wziąć udział w konkursie na najlepszą i najbardziej pomysłową rymowankę, która ułatwia zapamiętać działanie z tabliczki możenia. Szczególnie aktywnie do tego konkursu włączyli się uczniowie klas II i III. Powstało wiele ciekawych i pomysłowych rymowanek. Nagrodzone zostały prace następujących uczniów: Zuzanny Zalewskiej (III A), Makarego Mówińskiego (III A), Martyny Pudło (III B), Igora Maślanki (II A), Heleny Konewki (II B), Agaty Pokory (II D), Anieli Przepiórki (II D), Aleksandry Krasnowskiej (III D) oraz Konrada Jarzyńskiego (IV D), Hanny Lajs (IV a), Zuzanny Krzywdzińskiej (IV D), Małgorzty Szostek (VII D), Tatiany Bukowskiej (VII D), Borysa Cieśli (VII B)
W piątek na lekcjach matematyki wybieraliśmy Mistrza Tabliczki Mnożenia. Rywalizacja była zacięta i wzbudzała wiele emocji. Okazało się, że tych uczniów, którzy zasłużyli na ten tytuł mamy wielu. Zostali nimi:
w klasach II: Igor Maślanka, Tomasz Błaszczak, Mateusz Mroczkowski, Filip Borowski, Agata Pokora;
w klasach III: Bruno Sagrera, Miłosz Chojnacki, Kinga Ratowt, Maja Bagińska, Gabriela Strzałkowska, Miłosz Madej, Mateusz Obarowski, Karol Urbański
w klasach IV: Artur Mach, Stanisław Kowalski, Wiktoria Doliwa, Maksymilian Żulczyk;
w klasach V: Emil Maślanka, Oskar Kronkowski, Robert Przychodzki, Nadia Kosmala;
w klasach VI: Maurycy Mówiński, Bartosz Bodziuch.
Uczniowie klas IV, V i VI rozwiązywali zagadki matematyczne oraz zakodowane karty pracy związane z tabliczką mnożenia. Brali udział wróżnych quizach. Wykonali także własne kolorowe tabliczki mnożenia. W klasach starszych chętni uczniowie mogli zaprezentować inne metody mnożenia liczb wielocyfrowych, np. metodę „przekątnych” lub metodę „japońską”. W klasie VIII c Weronika Kucharczyk zapoznała z obiema metodami swoich kolegów i koleżanki z klasy, a na koniec sprawdziła, jak ten przyśpieszony kurs opanowali.
Gratulujemy wszystkim Mistrzom oraz wyróżnionym, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w obchodach matematycznego święta i zapraszamy do udziału w kolejnej edycji konkursu w przyszłym roku.
Organizatorzy